Mitybos mitai – Kineziterapija24

Mitybos mitai (Andriaus Pauliukevičiaus knyga – Tobulas kūnas)

Mitai apie mitybą dažniausiai sukurti ir išplatinti tų, kurie niekada į ją nesigilino. Dauguma jų tokie seni, kad priimami kaip neginčytina tiesa nepaisant to, kad neturi jokio pagrįsto paaiškinimo.

1. Mitas: Norint sulieknėti, reikia valgyti daug vaisių
Tiesa: Labai gausus vaisių vartojimas prasilenkia su svorio metimu. Vaisiai yra vienas iš pirmų dalykų, kurių vartojimą, norint atsikratyti keleto kilogramų, reikia apriboti. Daugybė žmonių vakare valgo obuolius ir galvoja, kad tai padės jiems lieknėti, tačiau vaisiai yra energijos šaltinis, o nesudeginta energija tampa kūno sukaupta energija, kitaip tariant, kūno riebalais. Visiškai kitaip yra su daržovėmis. Jos turi daugiau vitaminų ir mineralų ir kur kas mažiau kalorijų nei vaisiai. Daržovės nėra saldžios, nes neturi fruktozės, paprasčiau kalbant – cukraus.

2. Mitas: 0 % riebumo produktai yra sveiki ir turi mažai kalorijų
Tiesa: Dažniausiai tai būna 0 % riebumo jogurtai. Tam, kad produktas būtų skanus, jame turi būti riebalų arba cukraus. Arba abiejų. Jei jame yra 0 % riebalų, greičiausiai bus daug cukraus.

3. Mitas: Norite to maisto ir tų produktų, kurių organizmui labiausiai trūksta
Tiesa: Nebent esate briedis, kadangi pavasarį šiems gyvūnams trūksta mineralų, tad jie ieško ko nors sūraus. Kai žmogus labai ko nors nori, dažniausiai tai būna emocinis alkis. Jei Jus aplankė geros emocijos, norėsite picos, kebabo, cepelinų arba lašinių, jei blogos – šokolado arba pyragėlių, bet organizmui šio šlamšto netrūksta.
Vienintelis elementas, kurio mums kartais trūksta ir tai jaučiame (dažniausiai moterys menstruacijų metu), yra geležis – jos gausu raudonoje mėsoje, žuvyje ir daugelyje daržovių.

4. Mitas: Metant svorį, negalima gerti kavos
Tiesa: Šiuo atveju apie kavą, kaip kartais ir apie gražią merginą, blogai kalbama visai be pagrindo. Kava padeda tirpdyti riebalus, joje esantis kofeinas įeina į daugumos maisto papildų, tirpdančių riebalus, sudėtį. Likus pusvalandžiui iki treniruotės išgerkite juodos kavos arba liesu pienu balintos kavos be cukraus ir treniruositės intensyviau nei įprastai.
Tiesa, kofeinas iš organizmo šalina skysčius, tad geriant kavą, reikia papildomai gerti daugiau skysčių.

5.Mitas: Svarbiausia skaičiuoti kalorijas
Tiesa: Tarkime, dietologe apskaičiavo, kad norėdama atsikratyti svorio per dieną turite suvalgyti ne daugiau nei 1600 kcal. Jūs suval- gysite 3 juodojo šokolado plytas, kurių kiekviena turi po 515 kcal, ir tai tebus 1545 kcal! Manote, svoris kris? Neįmanoma numesti svorio gaunant reikiamą kalorijų kiekį iš netinkamo maisto.

6. Mitas: Jei nori atsikratyti riebalų, reikia nevalgyti riebalų
Tiesa: Organizmas negali normaliai funkcionuoti ir negali būti normalios hormonų pusiausvyros, jei riebalų vartojimas pernelyg apribotas. Netgi laikantis griežtos dietos reikia valgyti lašišą, avoka- dus, šiek tiek riešutų, naudoti alyvuogių aliejų. Omega riebalų rūgštys padeda organizmui naudoti kūno riebalus kaip energiją, kitaip tariant, juos tirpdyti.
Jei netikite tuo, ką rašau, būtent todėl vis dar atrodote prasčiau nei norėtumėte atrodyti.

7. Mitas: Norint būti lieknam ir sveikam geriausia valgyti ekologišką maistą
Tiesa: Rūsyje kabantys lašiniai ir kumpiai, pačių sodintos ir kastos bulvės yra ekologiškas maistas. Deja, jis turi kalorijų. Iš maisto gaunant per daug kalorijų, neįmanoma nei būti lieknam, nei lieknėti, nors maistas ir ekologiškas.

 

8. Mitas: Jei meti svorį, negalima vartoti druskos
Tiesa: Tai žiniasklaidos suformuotas mitas. Kai rašoma apie kokį nors kultūristą, jo pasirengimą varžyboms, visi straipsniai būna kaip vienas: kiekviename kalbama apie tai, kiek kiaušinių baltymų jis suvalgė ir koks neskanus maistas be druskos. Tiesa ta, kad druskos negalima vartoti likus savaitei iki varžybų, bet niekas nevalgo prėsko maisto ištisus metus.
Druskos perteklius po oda sulaiko vandenį, bet nuo druskos ne- tunkama, mesti svorį ji taip pat netrukdo. Druskoje esantis natris, kaip ir kiti mineralai, mūsų organizmui reikalingas. Vietoj įprastos druskos verčiau naudoti Himalajų arba jūros druską. Ji brangesnė, tačiau juk daug jos ir nereikia.

9. Mitas: Jei nori atsikratyti svorio, negalima valgyti po šešių
Tiesa: O jei dirbate iki 18.00? Jei pavalgysite 17.30, tai lieknėsi- te, o jei 18.30, tai jau storėsite? Dietologai rekomenduoja paskutinį kartą valgyti likus 2-3 vai. iki miego. Tačiau per tiek laiko skrandis spėja suvirškinti nedidelį lengvo maisto kiekį ir atsigulti vėl galime alkani. Vis dėlto dietologai labai retai yra tie žmonės, kuriems patiems reikia atsikratyti nereikalingo svorio ir tirpdyti riebalus. O man – reikia. Jokios kitos profesijos atstovai nesumažina riebalinio sluoksnio taip, kaip sumažiname mes – sportininkai.
Iš tiesų, paskutinį kartą galite pavalgyti likus kelioms minutėms iki momento, kai einate miegoti, nes tiek laiko užtenka išsivalyti dantis ir užgesinti šviesą. Ką galima valgyti tokiu metu? Liesą mėsą su daržovėmis, liesą žuvį su daržovėmis arba liesą varškę (liesą varškės sūrį). Ir viskas. Didžiausia nuostaba tikriausiai kilo dėl mėsos. Liesa mėsa nėra sunkiai virškinamas maistas. Ir nei mėsa, nei žuvis, nei daržovės, nei varškė nėra energijos šaltiniai, todėl nė vienas jų negali būti verčiamas riebalais.