Bėgiko kelias – Kineziterapija24

Bėgiko kelias, tai sindromas kurį dažniausiai patiria bėgikai, tačiau jis pasitaiko ir kita fizine veikla užsiimantiems žmonėms. Šis sutrikimas dar vadinamas chondromaliacija, tai kremzlinio audinio pažeidimas, kuris sukelia sąnario skausmą, tinimą, traškėjimą, sutrikdo eiseną, ypač lipimą  laiptais žemyn.

Kas sukelia chondromaliacija?

Sveikų žmonių kelis sudarytas iš trijų pagrindinių kaulų, kurie dalyvauja judesyje, tai šlaunikaulio, blauzdikaulio ir tarp jų priekyje esančios girnelės. Judesio metu girnelė slidinėja aukštyn ir žemyn tarpe tarp šlaunies ir blauzdos, judesį kontroliuoja raumenys, raiščiai, sąnario skysčiai. Sutrikus vienos struktūros darbui girnelė gali pasislinkti, pakeisti pozicija ir judesio metu ji slys sau nebūdinga trajektorija taip pažeisdama kremzlę ar kitas aplinkines struktūras.

Pagrindinės to priežastys :

  • Raumenų disbalansas (Silpni priekiniai ir užpakaliniai šlaunies raumenys)
  • Raumenų disbalansas tarp pritraukiamųjų ir atitraukiamųjų šlaunies raumenų
  • Pervargimas ir dažnas stresas kelio sąnariui dėl dažno bėgimo, šuoliavimo
  • Netaisyklinga bėgimo technika
  • Traumos pasekmė
  • Dėl platesnio dubens dvigubai dažniau pasitaiko moterims.

11080977_572572436179413_6579546709933307618_n

 

 

Kaip atpažinti “Bėgiko kelį”?

Pirmiausia pasireiškia skausmas sąnario viduje, jūs galite jausti traškėjimą, strigimą lenkiant kelį, skausmas paaštrėja kuomet ilgiau pasėdite, lipant laiptais žemyn ar po ilgo fizinio krūvio, taip pat gali atsirasti tinimas. Galite atlikti paprastą testą norint patvirtinti diagnozei.

Paspaudimo testas (Patellar grind test) : Viena ranka per patį vidurį nestipriai paspauskite girnelę, kojai esant tiesiai, tuo pačiu metu įtempkite keturgalvį raumenį. Atsiradęs ar padidėjęs skausmas rodo kad girnelės slydimas sukelia simptomus, patvirtindamas chondromaliacija.

F_067_018_MurtGP4e_000218

Gydymas ir prevencija

Jei tai yra ūmi būsena, tuomet reikia visiškai atsiriboti nuo fizinės veiklos ir suteikti keliui ramybę, galima derinti su ledu ir aprišimu ar teipavimu. Girnelės nestabilumas dažniausiai išsivysto dėl keturgalvio ir sėdmenų raumenų silpnumo, tad jų stiprinimas duoda puikius rezultatus, taip pat reikėtų nepamiršti užpakalinės šlaunies dalies, bei blauzdos raumenų tempimo pratimų, prieš tai įvertinus ar jie yra sutrumpėję, Puikiai tinka taisyklingi pritūpimai.

  • Teipavimas vienas iš būdų stabilizuoti girnelę, bei sugrąžinti teisingą jos judėjimą.
  • Priešuždegiminiai nesteroidiniai vaistai padeda išvengti ūmaus skausmo.

Pradėti vėl bėgti galite tik tuomet, kuomet vaikštant nejaučiate jokio diskomforto ar skausmo, galite nueiti tolimą atstumą, be skausmo šokinėti, bei lipti laiptais. Svarbu pasirinkti tinkamą avalynę, maistą, bei nepamiršti papildyti vandens atsargų.