Ar mums reikalingi tempimo pratimai? – Kineziterapija24

Kada reikia atlikti tempimo pratimus, kaip juos atlikti, ir kodėl juos atlikti? Šie klausimai vis dažniau sukelia diskusijų, bei prieštaravimų tiek tarp sveikatos specialistų, tiek sportuojančiųjų tarpe. Vieni tempimo pratimus priskiria apšilimui, ar pasiruošimui tam tikram pratimui ar judesiui, kiti tempimo pratimus akcentuoja po fizinės veiklos.

Iš senų laikų mes žinome kad ilgi statiniai tempimai prieš fizinę veiklą paruoš mūsų raumenis būsimam darbui, tačiau naujausi, kokybiški tyrimai rodo kad mums prieš sunkią fizinę veiklą būtinas apšilimas, tačiau ne statiniai tempimai atskiriems raumenims. Kitaip tariant mums būtini sąnarių judrumo pratimai, o ne atskirų dalių raumenų tempimas, ypač nežinant savo išilgėjusių, bei sutrumpėjusių raumenų. Svarbu žinoti, kad ilgas tempimas gali ne aktyvinti raumenis, bet kaip tik juos slopinti,bei sąnariai gali tapti nestabilūs, o mums prieš užsiėmimą to tikrai nereikia.

 

Puikus pavyzdys yra gyvūnai, kurie pasiruošimui atlieka greitus, viską apimančius sąnarių lankstumo judesius.

124121-animals-tiger-stretching

 

Kas yra apšilimas?

Žodis “apšilimas” pats savaime sako kad jo esmė yra šiluma. Nacionalinis fitneso ekspertas Dean Hodgkin išskiria tris svarbiausius apšilimo punktus

  •   Sinovinio skysčio išsiskyrimo aktyvacija
  •   Širdies plakimo dažnio padidėjimas
  •    Kūno temperatūros padidėjimas

Šie trys punktai būtini kiekvieno apšilimo metu, statiniai tempimo pratimai deja šių punktų neįvykdo, o gali net veikti atvirkštiniu efektu. Apšilimui puikiai tinka greitas ėjimas, bėgimas, lengvi judrumo pratimai įjungiantys visų sąnarių darbą, apšilimui būtinas judėjimas, bet ne vienoje vietoje atliekami judesiai su užlaikymais. Apšilimas gali trukti nuo 5-20min, pirmasis prakaitas praneša apie tinkamą pasiruošimą.

 

Kada tempti raumenis?

Patartina tempimo pratimus atlikti po fizinės veiklos, kuomet raumenys bus šilti, elastingi, tuomet tempimo pratimai atpalaiduos raumenis, turės ilgesnį efektą, kuris bus matomas kitos treniruotės metu. Svarbiausia išsiklausyti savo kūno, bei žinoti kas jam tuo momentu reikalingiausia, bei daugiausiai atlikti tempimus toms vietoms ir raumenims, kuriems tai dabar labiausiai reikalinga, bei kurių paslankumas sutrikęs.

Straipsnį apie tempimo pratimų efektą, bei atlikimą rasite paspaudus